Activity 1: Elaboration of the methodology for identifying and monitoring children at risk
Durată: 6 luni (luni 1–6) | Loc de desfășurare: România, județele Sibiu și Mureș, Regiunea Centru
Sub-activitatea 1.1 – Definirea de metode și instrumente pentru identificarea copiilor în situații de risc
Această sub-activitate a vizat realizarea unei metodologii de lucru care să permită identificarea timpurie a elevilor în situație de risc de abandon școlar. Procesul a fost derulat etapizat, printr-o serie de demersuri colaborative:
- realizarea unui studiu documentar pe baza publicațiilor și manualelor de specialitate existente;
- organizarea unui workshop cu profesorii din școlile partenere și echipele inspectoratelor școlare județene, în scopul identificării nevoilor reale din teren;
- desfășurarea unui workshop cu partenerii din Norvegia, pentru a prelua exemple de instrumente utilizate cu succes în țara parteneră;
- co-crearea și revizuirea instrumentelor de către echipele ISJ-urilor și experți norvegieni;
- realizarea layout-ului și a corecturii finale a documentului metodologic.
Sub-activitatea 1.2 – Definirea de metode și instrumente pentru monitorizarea grupului țintă primar și secundar
Pentru monitorizarea parcursului educațional al elevilor în risc și a efectelor măsurilor de sprijin aplicate, a fost elaborat un set de instrumente care să poată fi utilizate unitar la nivelul tuturor școlilor partenere. Procesul a urmat o structură similară cu cea a sub-activității 1.1:
- realizarea unui studiu documentar pentru identificarea instrumentelor de monitorizare relevante;
- organizarea de sesiuni de lucru cu cadrele didactice și reprezentanții ISJ-urilor;
- implicarea partenerilor norvegieni în procesul de co-creare și validare a instrumentelor;
- definitivarea formatului grafic și a versiunii finale a metodologiei.
Indicatori de rezultat ai Activității 1
Indicator | Țintă | Realizat |
Număr de metodologii elaborate | 1 | 1 |
Număr de instrumente de identificare definite | 10 | 10 |
Număr de instrumente de monitorizare identificate | 10 | 10 |
Activity 2: Identify children at risk and define support measures
Durată: 4 luni (luni 11–13) Loc de desfășurare: România, județele Sibiu și Mureș
Sub-activitatea 2.1 – Evaluarea copiilor din centrele de intervenții pentru identificarea celor în situații de risc
Această sub-activitate a avut ca scop identificarea elevilor aflați în situații de risc de abandon școlar, în baza unei metodologii unificate și prin utilizarea unor instrumente standardizate precum fișa elevului, fișa de monitorizare, chestionare, formulare pentru identificarea absenteismului și fișe de interacțiune elev-cadru didactic. Procesul a fost derulat în parteneriat cu unitățile școlare implicate în proiect.
Au fost incluși în grupul țintă un număr total de 980 de elevi din județele Sibiu și Mureș, selecția realizându-se cu sprijinul echipelor de cadre didactice și consilieri școlari. Unitățile de învățământ partenere în cadrul acestei activități au fost următoarele:
Județul Sibiu
- Școala gimnazială Alma
- Școala gimnazială Cristian
- Școala gimnazială „Badea Cîrțan” Cârțișoara
- Școala gimnazială Axente Sever
- Școala gimnazială „G. D. Teutsch” Agnita
- Școala gimnazială „O. Goga” Rășinari
- Școala gimnazială „Lucian Bologa” Marpod
- Colegiul Tehnic „A. T. Laurian” Agnita
Județul Mureș
- Școala Gimnazială „Ion Dacian” Saschiz
- Școala Gimnazială Albești
- Școala Gimnazială Nr. 3 Târnăveni
- Școala Gimnazială Sâncraiul de Mureș
Sub-activitatea 2.2 – Realizarea de fișe de intervenții la nivel individual
Pentru fiecare elev identificat ca aparținând grupului țintă, au fost elaborate fișe de intervenție personalizate și fișe de monitorizare, care au permis urmărirea evoluției fiecărui beneficiar. În cadrul sesiunilor de consiliere și sprijin psihopedagogic, au fost întocmite și protocoalele corespunzătoare.
Toți cei 980 de elevi identificați în cadrul activității au beneficiat de măsuri de sprijin, concretizate în fișe individuale de intervenție, în acord cu metodologia agreată la nivel de proiect.
Indicatori de rezultat ai Activității 2
Indicator | Țintă | Realizat |
Număr de evaluări psihologice | 2.500 | 980 |
Număr de evaluări socio-economice și pedagogice | 2.500 | 980 |
Număr de copii în situații de risc identificați | 980 | 980 |
Număr de fișe cu măsuri de sprijin | 980 | 980 |
Raport privind Activitatea 3: Formare cadre didactice
Durată: 8 luni (luni 6–13) Loc de desfășurare: România – municipiile Sibiu și Târgu Mureș; Norvegia – Drammen
Activitatea a urmărit creșterea capacității profesionale a cadrelor didactice implicate în proiect, prin participarea la sesiuni de formare dedicate competențelor esențiale pentru sprijinirea elevilor aflați în risc de abandon școlar. Procesul a inclus atât schimburi de experiență internaționale, cât și formări tematice structurate, desfășurate în România.
Sub-activitatea 3.1 – Schimb de experiență: Vizită de lucru în Norvegia
Un număr de 25 de cadre didactice din școlile partenere din județele Sibiu și Mureș, alături de două persoane din echipa de management, au participat la vizita de lucru organizată în Drammen, Norvegia. Au fost vizitate instituții educaționale locale (precum Marienlyst Skole și Kjøsterud ungdomsskole), au fost susținute prezentări privind bune practici în domeniul consilierii psihopedagogice și al protecției copilului, iar participanții au fost implicați în sesiuni interactive moderate de specialiști norvegieni. Concluziile acestor sesiuni au stat la baza realizării unei strategii de transfer de metode inovative de predare.
Sub-activități de formare desfășurate în România:
- 3.2 – Dezvoltarea abilităților socio-emoționale și de comunicare Curs susținut în Sibiu, cu participarea a 18 cadre didactice. A abordat tema comunicării în relația profesor-elev și a oferit instrumente utile pentru sprijinirea dezvoltării socio-emoționale a elevilor.
- 3.3 – Consiliere și orientare vocațională Au participat 26 de cadre didactice, formarea vizând aprofundarea noțiunilor teoretice și practice legate de consilierea elevilor în procesul de orientare în carieră.
- 3.4 – Instrumente inovative de predare și realizarea planurilor remediale individuale Activitatea a abordat metode educaționale moderne, centrate pe nevoile elevului, și a vizat dezvoltarea competențelor pentru elaborarea de planuri remediale personalizate.
- 3.5 – Formare mediatori școlari Activitatea a fost planificată, însă nu a fost realizată până la finalul proiectului, din cauza lipsei de disponibilitate a cadrelor didactice pentru a participa la formare în perioada propusă.
- 3.6 – Bazele educației antreprenoriale Au fost formate 18 cadre didactice, printr-o metodologie aplicată pregătită de partenerii norvegieni. Participanții au simulat dezvoltarea unei idei de afacere și construirea unui plan antreprenorial.
- 3.7 – Educația de bază în domeniul TIC Sesiunea a reunit 11 participanți, desfășurată tot de către partenerii norvegieni, fiind axată pe aplicabilitatea instrumentelor digitale în context educațional.
Indicatori de rezultat ai Activității 3
Indicator | Țintă | Realizat |
Participanți la schimbul de experiență din Norvegia | 30 | 27 |
Participanți la sesiunea de formare – dezvoltarea abilităților socio-emoționale și de comunicare | 22 | 18 |
Participanți la sesiunea de formare – consiliere și orientare vocațională | 22 | 26 |
Participanți la sesiunea de formare – instrumente inovative de predare | 22 | 18 |
Participanți la sesiunea de formare – educație antreprenorială | 22 | 18 |
Participanți la sesiunea de formare – educație de bază TIC | 22 | 11 |
Mediatori certificați | 11 | 0 |
Raport privind Activitatea 4: Activități de educație formală pentru prevenirea abandonului școlar
Durată: 22 luni (luni 8–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș – în localitățile în care funcționează școlile partenere din proiect
Activitatea a urmărit creșterea participării școlare și reducerea riscului de abandon în rândul elevilor identificați, prin sesiuni de sprijin desfășurate constant în cele 12 școli partenere. Intervențiile educaționale au început în luna 8 a proiectului și au continuat până la finalul implementării.
Elevii au participat la sesiuni de educație formală desfășurate în cadrul programului „Școală după școală”, cu accent pe consiliere individuală și de grup, dezvoltarea abilităților socio-emoționale, sprijin remedial la disciplinele școlare, orientare vocațională și medierea conflictelor. Aceste sesiuni au fost adaptate nevoilor fiecărei școli și fiecărui beneficiar.
Pentru susținerea activităților au fost achiziționate echipamente și materiale educaționale, inclusiv 30 de tablete distribuite școlilor, consumabile didactice și materiale logistice pentru desfășurarea activităților.
Achiziția de materiale și echipamente În vederea desfășurării activităților educaționale, au fost achiziționate echipamente și materiale didactice, inclusiv 30 de tablete distribuite școlilor. Procesul de achiziție a inclus livrarea și distribuirea materialelor, utilizate ulterior în cadrul sesiunilor educaționale pentru susținerea participării elevilor.
Development of socio-emotional skills Cadrele didactice și consilierii școlari au desfășurat sesiuni dedicate dezvoltării competențelor sociale și emoționale, prin metode precum jocuri de rol, ateliere de comunicare, exerciții de reflecție, activități artistice și tematice. Elevii au învățat să își recunoască emoțiile, să gestioneze conflicte, să comunice eficient și să-și consolideze încrederea în sine. Activitățile au fost adaptate vârstei, ritmului de învățare și contextului fiecărui elev și au inclus și experiențe creative în afara clasei – precum jurnal de tabără, concursuri, ateliere de pictură, teatru sau meșteșuguri.
Medierea conflictelor Sesiunile de mediere s-au desfășurat individual sau în grup, pentru a sprijini elevii implicați în conflicte interpersonale, relaționale sau de natură comportamentală. Acestea au vizat dezvoltarea empatiei, învățarea unor strategii de soluționare pașnică a divergențelor și promovarea comunicării nonviolente. Activitățile au inclus discuții ghidate, exerciții de introspecție, intervenții tematice și colaborări cu reprezentanți ai autorităților (poliție, psihologi invitați), în scopul prevenirii agresivității și îmbunătățirii climatului educațional.
Orientare școlară și vocațională Elevii au fost implicați în activități de autocunoaștere, identificarea intereselor și a valorilor personale, simularea unor profesii prin jocuri de rol, ateliere tematice și chestionare de orientare în carieră. Activitățile au urmărit dezvoltarea motivației pentru continuarea studiilor și facilitarea alegerii unui traseu educațional și profesional compatibil cu profilul fiecărui elev. Au fost organizate întâlniri cu profesioniști locali, sesiuni creative (teatru vocațional, simulări de carieră) și exerciții de reflecție individuală.
Activități remediale Pentru recuperarea decalajelor de învățare, cadrele didactice au organizat sesiuni remediale individuale și de grup, axate pe limba română, matematică, științe și limbi străine. Activitățile au inclus exerciții de înțelegere a textului, scriere, calcule, redactare, probleme aplicate, experimente, simulări, concursuri și suport în efectuarea temelor. Elevii au fost sprijiniți inclusiv în dezvoltarea ritmului propriu de învățare și în consolidarea competențelor-cheie.
Indicatori de rezultat ai Activității 4
Activitate | Indicator | Țintă | Realizat |
Achiziția de materiale și echipamente | Proceduri de achiziție finalizate cu succes | 1 | 1 |
Development of socio-emotional skills | Număr de copii consiliați | 200 | 639 |
Medierea conflictelor | Număr de copii consiliați | 200 | 594 |
Orientare școlară și vocațională | Număr de copii consiliați | 200 | 637 |
Activități remediale | Număr de beneficiari ai activităților remediale | 400 | 1.206 |
Raport privind Activitatea 5: Competiția „Tânărul Antreprenor”
Durată: 20 luni (luni 11–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș; vizită internațională în Norvegia (Drammen)
Această activitate a urmărit stimularea spiritului antreprenorial în rândul elevilor, printr-o succesiune de ateliere practice și o competiție națională cu premii atractive. Competiția a fost sprijinită prin sesiuni de formare digitală, ateliere de inițiere antreprenorială și mentorat din partea cadrelor didactice implicate.
Elevii participanți au învățat să identifice nevoile comunității, să formuleze soluții sub forma unor idei de afaceri și să le susțină în fața juriului. Competiția a fost organizată în două etape consecutive, în fiecare an de implementare.
Achiziție de materiale și echipamente Au fost derulate proceduri de achiziție pentru asigurarea logisticii competiției. Fiecărei școli i-au fost distribuite materialele necesare desfășurării activităților. De asemenea, echipele câștigătoare au fost premiate cu echipamente (telefoane și smartwatch-uri), iar toți elevii participanți au primit materiale educaționale.
Pregătire în competențe TIC de bază Elevii au fost implicați în activități de alfabetizare digitală, folosind aplicații precum Word, Paint, PowerPoint, Canva sau Scratch. Ei au învățat să editeze texte, să insereze imagini, să creeze prezentări și să folosească instrumente vizuale pentru promovarea ideilor lor antreprenoriale.
Module de cunoștințe antreprenoriale de bază Elevii au fost implicați în sesiuni dedicate conceptelor de antreprenoriat, educație financiară, bugete, promovare și comunicare. Fiecare școală a format una sau mai multe echipe care au propus proiecte, sub îndrumarea cadrelor didactice. Activitățile au inclus și simulări, ateliere de creație, gândirea unor produse sau servicii și prezentarea acestora public.
Desfășurarea competiției „Tânărul Antreprenor” Competiția s-a desfășurat în două ediții anuale, în fiecare dintre ele având loc câte două etape: una preliminară la nivelul fiecărei școli și o etapă finală cu jurizare externă, organizată la Sibiu.
Ediția 2023 – Etapa finală: 28 martie 2023, Hotel My Continental Sibiu
Ediția 2024 – Etapa finală: 15 decembrie 2023, Hotel Mercure Sibiu
În total, 24 de echipe de elevi au participat la etapele finale, propunând proiecte diverse, de la produse sustenabile și artizanale, la aplicații turistice, ateliere creative și servicii sociale. Proiectele au fost jurizate în funcție de relevanță, impact local, componenta TIC, creativitate și implicarea comunității.
Premii acordate:
Ediție | Locul I | Locul II | Locul III |
2023 | Școala Gimnazială Axente Sever – Bazar Mixt – HAI LA AGA AGÂRBICEANU | Școala Gimnazială „Ion Dacian” Saschiz – ARCA | Școala Gimnazială „G.D. Teutsch” Agnita – SWAP SHOP |
2024 | Școala Gimnazială „Ion Dacian” Saschiz – 121 Showaround Saschiz | Școala Gimnazială „G.D. Teutsch” Agnita – Happy Pets Agnita | Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș – Tricouri inspirate |
Vizita în Norvegia a echipei câștigătoare – În martie 2024, echipa Școlii Gimnaziale „Ion Dacian” Saschiz, desemnată câștigătoare la ediția a II-a, a participat la o vizită educațională la Drammen, Norvegia. Elevii au vizitat universități, incubatoare de afaceri și au explorat capitala Oslo, având parte de activități culturale, educative și recreative. Experiența a oferit o perspectivă reală asupra antreprenoriatului colaborativ și a stimulat motivația pentru învățare și implicare activă.
Indicatori de rezultat ai Activității 5
Activitate | Indicator | Țintă | Realizat |
Achiziție de materiale și echipamente | Proceduri de achiziție derulate cu succes | 1 | 1 |
Pregătire în competențe TIC | Participanți la ateliere TIC | 720 | 720 |
Cunoștințe antreprenoriale | Participanți la module antreprenoriale de bază | 330 | 330 |
Desfășurarea competiției | Echipe participante la ambele etape ale concursului | 22 | 24 |
Desfășurarea competiției | Elevi implicați în competiție | 330 | 389 |
Vizită în Norvegia | Elevi participanți | 10 | 10 |
Vizită în Norvegia | Persoane însoțitoare | 2 | 2 |
Raport privind Activitatea 6: Activități de educație non-formală și petrecere a timpului liber
Durată: 23 luni (luni 8–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș – la sediile celor 12 școli partenere și în locații externe (tabere, muzee, parcuri tematice)
Această activitate a contribuit la crearea unui climat educațional pozitiv pentru elevii în risc de abandon școlar, prin implicarea acestora în activități extracurriculare stimulative și accesibile. Activitățile au fost devansate la solicitarea școlilor și s-au desfășurat constant începând cu luna 8, în cadrul fiecărei școli partenere.
Elevii au participat la ateliere de meșteșugărit, pictură, literatură, muzică și creație, precum și la activități sportive și educaționale, toate menite să dezvolte abilități personale, sociale și emoționale. Prin varietatea tematică, elevii au fost sprijiniți să își descopere talentele, să colaboreze și să își crească încrederea în sine.
Ateliere de meșteșugărit și artizanat Au fost organizate în toate cele 12 școli partenere, cu participarea a 650 de elevi. Elevii au creat obiecte decorative, au învățat tehnici de lucru tradiționale (broderie, olărit, pictură pe lemn), au confecționat articole de Crăciun și au valorificat o parte din acestea în cadrul târgurilor locale. Activitățile au fost asociate și unor teme de ecologie, reciclare și responsabilitate socială.
Ateliere de pictură, literatură, muzică și creație Cu 747 de participanți, aceste ateliere au contribuit la dezvoltarea expresivității artistice și a interesului pentru cultură. Elevii au desenat, au pictat pe diverse suprafețe, au citit și analizat texte, au scris poezii sau scrisori și au recitat din creații proprii sau din autori români. De asemenea, au participat la serbări, activități muzicale, audiții și au vizitat muzee sau instituții culturale locale.
Activități sportiv-educative În toate școlile s-au organizat jocuri sportive, concursuri tematice, drumeții, dansuri sau demonstrații de echipă, cu participarea a 900 de elevi. Activitățile au sprijinit dezvoltarea motrică, socializarea și formarea unor obiceiuri sănătoase legate de mișcare și petrecerea activă a timpului liber. În multe cazuri, activitățile au fost organizate în aer liber sau în colaborare cu autorități și instituții locale.
Tabere tematice Au fost organizate patru tabere la Pensiunea Mai (jud. Sibiu), cu participarea a 93 de elevi din ambele județe. Programul a inclus activități sportive și de aventură la Arka Park, drumeții montane, focuri de tabără, ateliere artistice (pictură, olărit), activități de autocunoaștere, explorare ecologică și vizite educaționale la Grădina Zoologică și Muzeul Astra. Taberele au constituit o experiență transformațională pentru elevi, contribuind la dezvoltarea autonomiei, încrederii și spiritului de echipă.
Indicatori de rezultat ai Activității 6
Activitate | Indicator | Țintă | Realizat |
Ateliere de meșteșugărit și artizanat | Număr de ateliere organizate | 24 | 92 |
Număr de copii participanți | 480 | 650 | |
Ateliere de pictură, literatură, muzică, creație | Număr de ateliere organizate | 34 | 75 |
Număr de copii participanți | 680 | 747 | |
Activități sportiv-educative | Număr de activități desfășurate | 36 | 57 |
Număr de copii participanți | 900 | 900 |
Raport privind Activitatea 7: Servicii medicale
Durată: 15 luni (luni 16–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș – în locațiile celor 12 școli partenere
Această activitate a urmărit susținerea stării de sănătate a elevilor și prevenirea riscurilor medicale care pot influența negativ participarea școlară, printr-un set de intervenții educaționale și preventive. Activitatea s-a desfășurat începând cu luna 16 a proiectului și a inclus: ateliere tematice de nutriție, sesiuni educaționale despre igienă și prevenție medicală, precum și consultații specifice de screening cardiovascular.
Ateliere de nutriție sănătoasă Organizate în cele două județe partenere, atelierele au promovat o alimentație echilibrată și prevenirea bolilor prin obiceiuri nutriționale corecte. Activitățile au inclus: realizarea de produse tradiționale de patiserie, activități pe platforma interactivă wello.ai, exerciții legate de piramida alimentară și reguli despre hidratare, evitarea excesului de zahăr și alimente procesate. Elevii au învățat despre rolul alimentației în prevenirea obezității, a bolilor digestive și cardiovasculare, atât prin conținut teoretic, cât și prin exemple aplicate, jocuri și chestionare.
Ateliere educaționale despre igienă și prevenție medicală Elevii au participat la întâlniri cu medici specialiști, voluntari ai Crucii Roșii și asistenți medicali, în cadrul cărora au explorat teme precum: igiena corporală, sănătatea dentară, prevenția bolilor infecțioase, primul ajutor și efectele consumului de substanțe. Activitățile au inclus simulări interactive, vizionări de materiale educative, demonstrații de periaj dentar pe mulaje, măsurarea pulsului și a tensiunii, precum și sesiuni dedicate combaterii consumului de droguri și promovării unui stil de viață sănătos. Elevii au primit răspunsuri directe la întrebări adresate medicilor și au fost încurajați să adopte practici constante de igienă și prevenție.
Consultații pentru identificarea potențialelor boli cardiovasculare În parteneriat cu medici de familie și specialiști în cardiologie, în cadrul unor sesiuni dedicate s-au efectuat investigații precum: măsurarea tensiunii arteriale, evaluarea greutății și screening nutrițional. Au fost prezentate informații despre riscurile bolilor cardiovasculare în copilărie, influența alimentației, importanța mișcării și a somnului. Consultațiile au fost adaptate vârstei elevilor și au inclus explicații interactive despre funcționarea sistemului circulator și comportamentele protectoare.
Indicatori de rezultat ai Activității 7
Activitate | Indicator | Țintă | Realizat |
Ateliere de nutriție sănătoasă | Număr de ateliere organizate | 36 | 35 |
Număr de copii participanți | 540 | 199 | |
Ateliere de igienă și prevenție medicală | Număr de ateliere organizate | 36 | 14 |
Număr de copii participanți | 540 | 590 | |
Consultații pentru boli cardiovasculare | Număr de elevi investigați | 200 | 189 |
Raport privind Activitatea 8: Consiliere parentală
Durată: 14 luni (luni 17–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș – la sediile celor 12 școli partenere
Această activitate a urmărit implicarea părinților în susținerea dezvoltării copiilor, printr-o serie de ateliere tematice și activități comune, menite să consolideze relația părinte-copil, să îmbunătățească stilurile educative și să reducă riscul de abandon școlar printr-o abordare holistică, centrată pe familie.
Activitățile s-au desfășurat începând cu luna 17, cu participarea activă a părinților, elevilor și cadrelor didactice, în sesiuni desfășurate în școli, în tabere sau în format online.
Ateliere de comunicare în familie Au sprijinit părinții în identificarea stilurilor de comunicare utilizate acasă și au oferit instrumente pentru îmbunătățirea dialogului cu copiii. S-au abordat teme precum gestionarea timpului petrecut în fața ecranelor, prevenirea violenței școlare prin comunicare activă și înțelegerea nevoilor emoționale ale copiilor. Activitățile au inclus discuții aplicate, chestionare, exemple de bune practici și exerciții de reflecție.
Ateliere de cunoaștere și dezvoltare a stilurilor parentale Părinții au fost invitați să își autoevalueze stilul educativ prin chestionare, apoi au explorat impactul acestuia asupra dezvoltării copiilor. S-au analizat diferențele dintre autoritate și susținere, efectele hiperprotecției și ale neimplicării, precum și modalități concrete de creștere a încrederii și responsabilității copiilor.
Ateliere de educație a caracterului Elevii și părinții au fost implicați în activități creative, tabere, vizite educaționale și sesiuni tematice despre valori personale, responsabilitate și empatie. Au fost desfășurate ateliere artistice, jocuri de rol, discuții ghidate, concursuri și activități în aer liber (drumeții, sport, pescuit), toate având scopul de a modela trăsături de caracter pozitive. Părinții au reflectat asupra rolului lor formator și au primit sprijin în dezvoltarea unui model educativ bazat pe respect, coerență și afecțiune.
Ateliere de gestionare a conflictelor Organizate atât cu părinți, cât și cu elevi, atelierele au vizat învățarea unor strategii constructive de soluționare a conflictelor, prevenirea comportamentelor agresive și dezvoltarea abilităților de comunicare asertivă. Participanții au discutat despre bullying, au vizionat materiale educative, au completat fișe de autoanaliză și au explorat teme precum empatia, limitele personale și răspunsul în fața provocărilor cotidiene. Activitățile s-au bucurat de participarea unor specialiști, precum consilieri școlari, polițiști locali și psihologi.
Indicatori de rezultat ai Activității 8
Activitate | Indicator | Țintă | Realizat |
Ateliere de comunicare în familie | Participanți (părinți) | 100 | 97 |
Ateliere de cunoaștere și dezvoltare parentală | Participanți (părinți) | 100 | 70 |
Ateliere de educație a caracterului | Participanți (părinți) | 100 | 106 |
Ateliere de gestionare a conflictelor | Participanți (părinți) | 100 | 115 |
Raport privind Activitatea 9: Informare și publicitate
Durată: 30 luni (luni 1–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș
Pe întreaga durată a proiectului, activitatea de informare și publicitate a sprijinit promovarea transparentă a obiectivelor, rezultatelor și impactului programului în comunitate, contribuind la consolidarea imaginii proiectului și la vizibilitatea finanțării norvegiene.
Au fost desfășurate acțiuni precum:
- dezvoltarea și actualizarea constantă a paginii web oficiale a proiectului (https://acces4succes.ro), care a inclus articole, comunicate, materiale de diseminare și resurse pentru beneficiari;
- crearea și administrarea paginii de Facebook „Proiect Acces spre Succes”, care a documentat vizual și narativ activitățile, atrăgând o comunitate online tot mai activă;
- redactarea a peste 25 de comunicate și articole de presă, distribuite în mass-media locală și națională, cu un număr semnificativ de apariții online;
- distribuirea de materiale tipărite (afișe, pliante, roll-up-uri, bannere) și panouri informative în școli și instituții partenere.
De asemenea, în cadrul proiectului au fost organizate trei conferințe importante:
- Conferința de lansare (online), dedicată anunțării obiectivelor proiectului, desfășurată în prima lună de implementare;
- Conferința intermediară de diseminare – organizată în 16–17 noiembrie 2022 la Hotel Hilton Sibiu, cu prezentarea rezultatelor parțiale și a metodologiei competiției „Tânărul Antreprenor”;
- Conferința finală de diseminare – organizată în 28–29 martie 2024 la Hotel Mercure Sibiu, cu prezentarea rezultatelor finale, povești de succes și concluziile proiectului.
Toate aceste activități au respectat cerințele Manualului de Comunicare și Design pentru Granturile SEE și Norvegiene, asigurând o promovare adecvată a finanțatorilor și a parteneriatului instituțional.
Raport privind Activitatea 10: Management de proiect
Durată: 30 luni (luni 1–30) Loc de desfășurare: județele Sibiu și Mureș
Pe întreaga perioadă de implementare, activitatea de management a asigurat coordonarea eficientă a parteneriatului, monitorizarea progresului și a indicatorilor, gestionarea echipelor, elaborarea documentației tehnice și financiare și comunicarea constantă cu autoritatea finanțatoare.
Au fost organizate periodic întâlniri de lucru între parteneri, s-au gestionat proceduri administrative și modificări operaționale, s-au elaborat rapoartele de progres, rapoartele tehnice intermediare și raportul final, precum și documentele justificative pentru audit. De asemenea, s-au coordonat sesiunile de formare, achizițiile și vizitele de monitorizare, asigurând implementarea proiectului în parametrii stabiliți.